18 Mayıs 2015 Pazartesi

Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu






Herkese hayırlı günler..
Gençliğimden beri Kişisel Gelişim Kitaplarına ilgi duymuşumdur.
(Gençlik derken Orta okul - Liseden bahsediyorum :)  )

Yukarıda gördüğünüz kitapların bazıları  yıllar öncesinden kalma.
Üzüntüsüz yaşamak en favorim(di)
Bazılarını da çocuklar olduktan sonra aldım.
Almaya da devam ediyorum.
Hatta bu gidişle daha çok kitap alırım ben ;)

Özellikle lise yıllarında okul kütüphanesinden  bu tarz kitaplar alıp okumuşluğum çok olmuştur.
Ne yalan söyleyeyim kimini yalayıp yuttum.
Kimi haftalarca süründü elimde.
Kimi beni bunalıma soktu.
Kimi birçok şeyi farketmeme neden oldu.
Hatta Edebiyat Tarihi öğretmenimiz ......
ismi aklıma gelmiyor maalesef.
Ama kendi tabiriyle ''Protez Kalp'' 
(bir insan kendine neden böyle bir şey derki. Hep benim kalbim protez, insan değilim ben  neden varım  falan gibi derin açıklamaları olurdu.)
Evet işte bu öğretmenimiz bana şöyle derdi
"Okuma kızım bunları, kafayı yersin."  :S

Hatta bana birkaç kitap getirmişti de 
daha okurken bunalıma girmiştim.

Hocam bu satırları okuyorsan kusura bakmıycan artık.
Normal bir insan olmadığınızı o kadar çok söylediniz ki aradan 14 yıl geçmesine rağmen sizi unutamadık.
Ama sizinde söylediğiniz gibi
Normal değildiniz be hocam... :)))
Aklıma takıldı gittim okul yıllığını aldım geldim.
İsmi Mustafa  Soy ismini söylemeyeyim artık...

ve Mustafa hocadan bir kesit.

"Espri diye bir şey yoktur. Herkes kendi esprisine gülsün. Benim esprilerime gülmeyin.
Kızım espriyi ben yaptım sadece ben gülerim.
Size ne oluyor ki..."


(Bu bir şaka değildir.İşte öğretmenlerimden yalnızca biri..)


Neyse konu çok dağıldı.
Velhasıl severim kitap okumayı.
kimini evlenirken getirdim
kimi annemde kaldı
kimi de zaten kütüphane malıydı.

Bu tarz kitaplarda yazar çok önemli..
Anlatım çok önemli...
Iyyyyykkkk getiren kitaplarım var maalesef.
okunmuyor arkadaş azıcık akıcı yazın.
Bir de lütfen konusunda uzman olmayanlar kişisel gelişim adına hiçbir şey yazmasın.

Aşağıdaki kitap sağlık kitabı 
Okurken kendimi çok fazla geliştirdim.
Keşke okuduğum bütün kitaplar böyle güzel ve bilgilendirici olsa.

Alıp okumadıklarım ya da yarım kalanlar da var. Onlar da güzel ve okunacaklar ancak 
sıralamada düzenleme yapmam gerekiyordu ;)


Çocuğunuza sınır koyma ve Bütüncül psikoterapi yarım...
Hiperaktif Çocuk Okulda dan sonra okunacaklar..
Şimdi gelelim Asıl konuya..



DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU



Arka Kapak
Sanırım bu kitabı okuyan herkesin yolu bir biçimde dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğundan geçiyordur. Çocuğunda dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ( DEHB ) olan anne babalar, öğretmenler, profesyoneller ve kendisi hiperaktif olanlar. Yolu herhangi bir nedenle dikkat eksikliği hiperaktiviteden geçen okurlar için iyi bir haberimiz var : 
Dikkat eksikliği hiperaktivite çok iyi bir bozukluktur.

Eğer ciddiye alınıp doğru tedavi edilirse normal bir çocuk, ergen veya erişkin ile DEHB olan biri arasında neredeyse hiçbir fark yoktur. DEHB, bir göz bozukluğu olan miyop gibidir.
Hiç çocuğunun gözü bozuk diye aşırı dertlenen anne baba yoktur ya da kendisinde miyop olduğu için çok üzülen biri. Belki varsa bile istisnadır.
İlk bakışta pek çoğumuza ilginç gibi gelse de DEHB de miyop gibidir. Yalnız burada bozuk olan göz " beynin gözü" dür. Gözümüz gibi beyin Gözümüzün bozukluğunu da erken tanıyıp tedavi edersek bu olası sorunları en aza indirebiliriz.
Tıptaki bütün hastalıkların tedavisinde olduğu gibi, DEHB tedavisinde de başarıyı getiren çok önemli iki nokta vardır. 
Erken tanı- tedavi ve bilinçli olmak.



YORUMUM..


Hocam siz yazın ben okuyayım.
Bu kitabın bana katkısı çok.
Aslında okuyalı baya bir zaman oldu.
Bir çok şeyi unuttum.
Daha doğrusu buraya neler yazacağımı unuttum.
Onun dışında oğluma ( ki oğlumda bu hastalığa dair bir çok belirti var )
karşı nasıl davranmam gerektiğini öğrendim.

Yaptığım hataların farkına vardım.
Elimden geldiğince çoğunu düzelttim.
vs.. vs..

Alın okuyun anacım.
Ben şimdi hangi birini anlatayım.
içinde çok güzel bilgiler var.

Çocuklarda ve Büyüklerde DEB ve DEHB  belirtileri nelerdir .

Sizde ve ya çocuğunuzda bu belirtilerden var mı ?

Bu hastalığın tanısı nasıl konur.

Tedavisi nedir ?

Kullanılan ilaçlar hakkında detaylı bilgi..

vs.. vs..


Hepsi Gayet açık bir şekilde anlatılmış.


Normalde okuduğum kitapların altını çizmem.
Ama bu kitabı çizik çizik ettim.
zaten kaynak kitaplarımın altını hep çizerim :)

Altı çizili satırlardan bazılarını sizinle paylaşmak istiyorum.

DEHB çocuğu olan anne babalar ne yapmalılar?

1-  Anne baba olarak kendinize iyi bakın.
Dinlenmiş, morali iyi olan ve sabrı geniş bir anne baba gereklidir.

2-  Rakibi ciddiye alın.
Rakip büyük ya da küçük olsun ciddiye almadığımız zaman bizi yenilgiye uğratır.

3-  Uyarı sayısını azaltın.

4-  Kesinlikle nasihat etmeyi bırakın.

5-  Bire bir çalışmaya yönlendirin.

6-  Televizyonu en azından belirli bir süre kapatın.

7-  Çocuğunuzu bilgisayar bağımlılığından ve bilgisayarın zararlarından koruyun.

8-  Çocuklarınızı spor aktivitesine yönlendirin.



SON SÖZ

İlgi gösterme olumlu ve olumsuz biçimde olabilir.
''Olumlu ilgi '', çocuğa hoş sözler söyleme , sevme, okşama, kucaklama ve ödüllendirme,
'' olumsuz ilgi '' ise kızma, bağırma, cezalandırma ve dövme biçiminde gösterilen ilgidir.
Çocuklar için ilgi görmek o kadar önemlidir ki; ''olumlu ilgiyi '' elde edemediklerinde,
''olumsuz'' da olsa ilgi görebilmek için çaba gösterirler.

PROF. DR. EYÜP SABRİ ERCAN